Certyfikowany Analityk Biznesowy IBAQB

crm-szkolenia-akredytowane6

IBAQB to międzynarodowy program certyfikacji analityków biznesowych. Wbrew powszechnym opiniom, analiza biznesowa to nie tylko zarządzanie wymaganiami na oprogramowanie. To o wiele więcej – analiza przedsiębiorstwa, jego aktualnych procesów biznesowych i kierunków rozwoju, potencjalnych szans i zagrożeń, możliwości i strategii mających na celu uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Analiza biznesowa pomaga określić cele i potrzeby biznesowe będące następnie podstawą do inicjalizacji projektów. Efektywnie prowadzona analiza umożliwia ustalenie mierzalnych celów biznesowych i kształtowanie rozwiązań (w tym rozwiązań informatycznych) spełniających owe cele.

Szkolenie IBAQB podejmuje ten temat i dostarcza systematycznego, praktycznego procesu analizy biznesowej. Oprócz typowej tematyki
związanej z analizą, program szkolenia obejmuje aspekty innowacji i doskonalenia procesów biznesowych dostrzegając ich znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej.


Dlaczego IBAQB w CRM S.A.?

Szkolenie jest akredytowanym przez IBAQB szkoleniem prowadzonym przez konsultantów CRM S.A., którzy ucząc się na doświadczeniach z wielu projektów, w których brali udział, wiedzę teoretyczną z programu szkoleniowego uzupełniają o rzeczywiste studia przypadków oraz wnioski
z własnych sukcesów i porażek.

Szkolenie adresowane jest do osób chcących wzbogacić swoją wiedzę o umiejętności związane z analizą biznesową, w szczególności do:

  • kadry kierowniczej,
  • analityków biznesowych i systemowych,
  • właścicieli procesów i produktów,
  • osób projektujących nowe usługi/rozwiązania,
  • osób zajmujących się wprowadzaniem innowacji,
  • przedstawicieli biznesu organizacji klienta.

Korzyści dla uczestnika – nabycie umiejętności w zakresie:

  • podstawowych pojęć związanych z analizą biznesową, optymalizacją procesów biznesowych, innowacją,
  • analizy przedsiębiorstwa,
  • budowania procesu analizy biznesowej w organizacji,
  • metod i technik analizy biznesowej,
  • standardów obowiązujących w dziedzinie analizy biznesowej,
  • zapewnienia jakości i kontroli jakości wymagań, specyfikacji wymagań i gotowych rozwiązań,
  • zarządzania konfiguracją,
  • optymalizacji procesów biznesowych,
  • innowacji.

Korzyści dla organizacji – dzięki udziałowi kadry kierowniczej oraz członków zespołów projektowych, organizacja będzie posiadać ludzi, którzy będą potrafić:

  • posługiwać się znormalizowanym językiem analizy biznesowej,
  • określić szanse i możliwości organizacji i określić strategię rozwoju,
  • przeanalizować aktualną działalność organizacji celem określenia potrzeb biznesowych,
  • określić rozwiązania biznesowe na podstawie potrzeb biznesowych,
  • sprawnie zbudować podstawowy proces analizy biznesowej, włączając w to plan komunikacji,
  • zastosować dobre praktyki i standardy w celu opracowania procesu i produktów o określonym poziomie jakości,
  • efektywnie zarządzać konfiguracją,
  • wyjaśnić korzyści i potencjalne obszary optymalizacji procesów biznesowych,
  • wskazać potencjalne obszary innowacji,
  • współpracować z użytkownikami końcowymi celem jak najlepszego zrozumienia ich potrzeb.

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu oraz ćwiczeń warsztatowych:

  • Podstawy analizy biznesowej,
  • Analiza przedsiębiorstwa,
  • Planowanie procesu analizy biznesowej,
  • Pozyskiwanie wymagań,
  • Analiza wymagań,
  • Walidacja rozwiązania,
  • Narzędzia i techniki,
  • Kompetencje,
  • Doskonalenie procesu,
  • Innowacja, projekt i klient.